Listing 1 - 10 of 114 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De auteur geeft een overzicht van adviezen die bij het (her)schrijven van teksten bruikbaar zijn, gegroepeerd rond een bepaald grammaticaal of lexicaal probleem.
Nederlands --- Dutch language --- schriftelijke communicatie --- Mass communications --- Ecriture --- Schrift --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- 800.51 --- Nederlands, schriftelijke communicatie --- 485.1 ) Nederlands - s.o. --- grammaticale schrijfadviezen --- lexicale schrijfadviezen --- schrijven --- Creatief schrijven --- Nederlandse taal --- schrijfvaardigheid --- oefeningen --- Creatief schrijven. --- oefeningen. --- schrijfvaardigheid. --- Schrijfvaardigheid --- Oefeningen. --- Schrijfvaardigheid. --- Massacommunicatie --- Nederlandse taalkunde --- 485.1 ) Nederlands - s.o
Choose an application
Nederlandse taal --- schrijfvaardigheid. --- schrijven --- Dutch language --- Stilistics --- teksten schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Stijl; Nederlands --- stijl --- Nederlands --- AA / International- internationaal --- 031 --- Verklarende, etymologische woordenboeken. --- Taalkunde --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- Taaladvies --- Verklarende, etymologische woordenboeken --- Linguïstiek --- Frans --- Schrijfvaardigheid.
Choose an application
This volume provides a state-of-the-art overview of theory, methodology and practices in the assessment of writing. The focus throughout the book is on the construct of writing and its assessment: what constitutes writing ability and how can it be defined (in various contexts)? This question cannot be answered without looking into the methodological question of how to validate and measure the construct of writing ability. Throughout the book, therefore, discussions integrate theoretical and methodological issues. A number of chapters discusses whether varying definitions and varying operationalizations of writing ability are needed in various contexts, such as formative assessments versus summative assessments, large scale assessments versus individual assessments, different tasks, different genres, and different languages, but also different age groups. A range of rating methods is investigated and discussed in this book. The ongoing debate on holistic versus analytic ratings, and the different underlying conceptions of writing proficiency, is a pertinent matter, on which a number of chapters in this volume shed new light. The matter is discussed and analyzed from various angles, such as generalizability of judgements and usability in formative contexts. Another fundamental debate concerns computer scoring of written products. A nuanced discussion of its validity is presented in this volume.
Science --- Composition (Language arts) --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Engels --- Composition (Rhetoric) --- Writing (Composition) --- Written composition --- Language arts --- Ability testing. --- Schrijfvaardigheid --- evaluatie --- evaluatie. --- Ability testing
Choose an application
475.24 --- Basisonderwijs --- Schrift --- Schrijven --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Dit boek is een reprint van de eerste drie hoofdstukken uit 'Hoe schrijf je dat?' Schrijftips en taalregels van dezelfde auteur. Het gaat om de hoofdstukken: 1 De vaart erin - tips om een tekst levendig en persoonlijk te maken, 2 Begrijpelijke taal, tips op zins- en woordniveau om de duidelijkheid van een tekst te bevorderen en 3 Kort en bondig - tips om omslachtige formuleringen te voorkomen. In de serie Hoe formuleer ik het? waartoe dit deel behoort, staat communicatie op de werkvloer centraal. De talrijke voorbeelden in dit boekje sluiten daarbij aan. De tips zijn bruikbaar. Dit handige en handzame adviezenboekje zal op het bureau van menige ambtenaar niet misstaan. Maar wat deze heruitgave toevoegt, is niet bepaald helder, want het aanbod van dit soort boekjes is intussen enorm.
schrijfvaardigheid --- Dutch language --- voortgezet schrijven --- Mass communications --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Formuleren; Nederlands --- Nederlands --- schrijven --- stijl --- Nederlands 843 --- Schrijven --- Schrijfvaardigheden --- Schrijven. --- Schrijfvaardigheden. --- 499.5 --- schriftelijke communicatie --- schriftelijke communicatie, notuleren
Choose an application
Explores how social contexts affect language use, based around the skills specified in the assessment objectives for AS and A2 level English.
English language --- Creative writing (Secondary education) --- Written English --- Written communication --- Creative writing --- Composition and exercises. --- Written English. --- Study and teaching (Secondary) --- Exercises --- Rhetoric --- Engelse taal --- schrijfvaardigheid --- oefeningen. --- schrijfvaardigheid. --- Germanic languages
Choose an application
Computer. Automation --- schrijfvaardigheid --- journalistieke technieken --- tekstverwerking --- schriftelijke communicatie --- Journalism --- Nederlands --- communicatie in organisaties --- 001.816 --- #ECO:04.09:sectoren IT-technologie ICT internet --- #A9203A --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Taalverwerving: Nederlands --- pedagogiek --- 8 --- 65.012 --- 007.2 --- Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti --- Automatische informatieverwerking --- Rapportering --- Tekstverwerking --- Nederlandse taal --- Schriftelijke communicatie --- Automatische informatieverwerking. --- Rapportering. --- Tekstverwerking. --- Schriftelijke communicatie. --- schrijfvaardigheid. --- 001.816 Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti --- Schrijfvaardigheid.
Choose an application
Deze schrijfcursus leert beginnende en gevorderde schrijvers (voor studie en beroep) zo te schrijven dat hun teksten het gewenste effect hebben op de lezer, of het nu gaat om informeren, instrueren, overtuigen, sturen of activeren. Stapsgewijs ontwikkelen zij vaardigheid in helder, levendig en beknopt schrijven. Het cursusboek bevat tien hoofdstukken, die alle dezelfde opbouw hebben. Stukjes theorie worden afgewisseld met oefeningen die betrekking hebben op de behandelde stof. Aan het einde van het boek zijn adviezen opgenomen voor het schrijfproces zelf. Bovendien zijn ook de uitwerkingen van de opdrachten opgenomen, zodat dit boek ook heel goed zelfstandig is te bestuderen. Inhoudsopgave : 1 Zorg voor een goede alinea- en opsommingsstructuur 2 Houd uw zinnen kort 3 Kies voor een eenvoudige zinsstructuur 4 Vervang zelfstandige naamwoorden door beeldende werkwoorden 5 Formuleer actief en persoonlijk 6 Formuleer beeldend en positief 7 Formuleer bondig maar volledig 8 Formuleer exact 9 Gebruik gewone woorden 10 Ga bewust om met het Engels in Nederlandse teksten 11 Tot slot: overwin uw schrijfangst
Nederlands --- Nederlandse taal --- Taalvaardigheid. --- Schrijfvaardigheid --- Oefeningen. --- Schrijfvaardigheid. --- Stijl. --- teksten schrijven --- HO (hoger onderwijs) --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- zakentaal --- schrijfstijl --- schrijfstrategieën --- Stilistics --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- 803.93 -06 --- communicatie --- oefeningen --- schrijfvaardigheid --- stijl --- 82.08 --- S20090491.JPG --- rapportage --- schrijfonderwijs --- schrijven --- zakelijke teksten --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 007.2 --- Stilistiek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Netherlands --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Composition and exercises --- Rhetoric --- Study and teaching --- Composition et exercices --- Rhétorique --- Etude et enseignement --- Schrijven ; secundair onderwijs ; didactiek --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- 485.1 --- Didactiek --- Schrijfvaardigheid --- Nederlandse taal- en letterkunde --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Nederlandse taal --- schrijfvaardigheid --- didactiek --- didactiek. --- Néerlandais (Langue) --- Rhétorique
Choose an application
802.0-06 --- #KVHA:Schrijfvaardigheid Engels --- 802.0-06 Engels: taalzuiverheid taalbeheersing --- Engels: taalzuiverheid taalbeheersing --- Engels: taalzuiverheid; taalbeheersing --- (vak)didactiek talen --- algemene taalbeheersing --- algemene taalbeheersing. --- schriftelijke communicatie. --- 802.0-06 Engels: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Algemene taalbeheersing. --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Engels --- Engels --- taalkunde --- schriftelijke communicatie --- schrijven --- Orthography --- English language --- Grammar --- Lerarenopleiding --- Engelse taal --- (vak)didactiek talen. --- Schriftelijke communicatie. --- Schrijfvaardigheid.
Listing 1 - 10 of 114 | << page >> |
Sort by
|