Listing 1 - 10 of 114 << page
of 12
>>
Sort by

Book
Leesbaar schrijven : een handreiking.
Author:
ISBN: 9053501061 9789053501061 Year: 1992 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur geeft een overzicht van adviezen die bij het (her)schrijven van teksten bruikbaar zijn, gegroepeerd rond een bepaald grammaticaal of lexicaal probleem.


Book
Stijlwijzer : praktische handleiding voor leesbaar schrijven
Author:
ISBN: 9075566166 9789075566161 Year: 1996 Publisher: Den Haag ; Antwerpen : Sdu ; Standaard,


Book
Measuring writing : recent insights into theory, methodology and practices
Author:
ISBN: 9781781902677 9789004248489 900424848X 1781902674 1322223467 Year: 2012 Publisher: Boston, Massachusetts : Brill,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume provides a state-of-the-art overview of theory, methodology and practices in the assessment of writing. The focus throughout the book is on the construct of writing and its assessment: what constitutes writing ability and how can it be defined (in various contexts)? This question cannot be answered without looking into the methodological question of how to validate and measure the construct of writing ability. Throughout the book, therefore, discussions integrate theoretical and methodological issues. A number of chapters discusses whether varying definitions and varying operationalizations of writing ability are needed in various contexts, such as formative assessments versus summative assessments, large scale assessments versus individual assessments, different tasks, different genres, and different languages, but also different age groups. A range of rating methods is investigated and discussed in this book. The ongoing debate on holistic versus analytic ratings, and the different underlying conceptions of writing proficiency, is a pertinent matter, on which a number of chapters in this volume shed new light. The matter is discussed and analyzed from various angles, such as generalizability of judgements and usability in formative contexts. Another fundamental debate concerns computer scoring of written products. A nuanced discussion of its validity is presented in this volume.


Book
Training van de schrijfbeweging : oefenprogramma voor kinderen en volwassenen : werkboek
Author:
ISBN: 9035222652 Year: 2000 Publisher: Maarssen Elsevier Gezondheidszorg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vlot en helder schrijven.
Authors: ---
ISBN: 9789013048858 Year: 2007 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een reprint van de eerste drie hoofdstukken uit 'Hoe schrijf je dat?' Schrijftips en taalregels van dezelfde auteur. Het gaat om de hoofdstukken: 1 De vaart erin - tips om een tekst levendig en persoonlijk te maken, 2 Begrijpelijke taal, tips op zins- en woordniveau om de duidelijkheid van een tekst te bevorderen en 3 Kort en bondig - tips om omslachtige formuleringen te voorkomen. In de serie Hoe formuleer ik het? waartoe dit deel behoort, staat communicatie op de werkvloer centraal. De talrijke voorbeelden in dit boekje sluiten daarbij aan. De tips zijn bruikbaar. Dit handige en handzame adviezenboekje zal op het bureau van menige ambtenaar niet misstaan. Maar wat deze heruitgave toevoegt, is niet bepaald helder, want het aanbod van dit soort boekjes is intussen enorm.

Writing for assessment
Author:
ISBN: 0203698142 1134448813 1280072733 0203697111 9780203697115 9780415286268 0415286263 9780415286275 0415286271 0415286263 0415286271 9781134448814 9781134448760 1134448767 9781134448807 1134448805 9780203698143 9781280072734 Year: 2003 Publisher: London ; New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Explores how social contexts affect language use, based around the skills specified in the assessment objectives for AS and A2 level English.


Book
Schrijven met effect : stijlcursus doeltreffend formuleren
Author:
ISBN: 9062834930 Year: 2006 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze schrijfcursus leert beginnende en gevorderde schrijvers (voor studie en beroep) zo te schrijven dat hun teksten het gewenste effect hebben op de lezer, of het nu gaat om informeren, instrueren, overtuigen, sturen of activeren. Stapsgewijs ontwikkelen zij vaardigheid in helder, levendig en beknopt schrijven. Het cursusboek bevat tien hoofdstukken, die alle dezelfde opbouw hebben. Stukjes theorie worden afgewisseld met oefeningen die betrekking hebben op de behandelde stof. Aan het einde van het boek zijn adviezen opgenomen voor het schrijfproces zelf. Bovendien zijn ook de uitwerkingen van de opdrachten opgenomen, zodat dit boek ook heel goed zelfstandig is te bestuderen. Inhoudsopgave : 1 Zorg voor een goede alinea- en opsommingsstructuur 2 Houd uw zinnen kort 3 Kies voor een eenvoudige zinsstructuur 4 Vervang zelfstandige naamwoorden door beeldende werkwoorden 5 Formuleer actief en persoonlijk 6 Formuleer beeldend en positief 7 Formuleer bondig maar volledig 8 Formuleer exact 9 Gebruik gewone woorden 10 Ga bewust om met het Engels in Nederlandse teksten 11 Tot slot: overwin uw schrijfangst


Book
Schrijfvaardigheid Nederlands : een praktische didactiek voor de bovenbouw van havo en vwo
Author:
ISBN: 9062830021 9789062830022 Year: 1995 Publisher: Bussum Coutinho

Listing 1 - 10 of 114 << page
of 12
>>
Sort by